18 Mayıs 2013 Cumartesi

Yeni bisikletim Scott Sub 40

Alım hikayesini daha önce burada yazdığım ilk bisikletim Scott Sportster 30'u bisikletforuma verdiğim ilanla forumdan bir arkadaşa sattım. Bisikletimi 2011 Mayıs ayı sonunda almıştım ve 2 yılda 3571 km. yapmışım.


Toplam teker döndürme sürem 200 saate yaklaşmış, 197 saat 41 dakika


Yani 2 yıllık kullanımımın ortalama hızı yaklaşık 18 km/s.

Satma nedenim ilanda da belirttiğim gibi daha uzun süreli ve mesafeli turlara çıkma niyetimin olması, bu şekilde turlar için de hidrolik frenin ve (özellikle turun çoğunluğu  asfalt yollarda yapılıyorsa) amortisörün gereksiz olması idi. Sattıktan sonra da sabit maşa ve klasik v frenli bir bisiklet düşünüyordum. Sabit maşa istememin nedeni eski bisikletimle yaptığım 3500 km.nin ancak 100 km.sinde amortisörü kullanmam, çoğunlukla kilitli tutmam, amortisörün gereksiz bir yük olduğunu düşündürdü. Hidrolik frenlerden de memnundum ama turda başına bir iş gelirse tamirinin imkansız ya da çok zor olması daha basit v frenli bir bisiklete geçmeme neden oldu.

Aklımda bazı marka ve modeller vardı, Trek fx 7.2, veya 7.3, Specialized Sirrus Sport veya Elite AF baktığım modeller arasındaydı. Gerçekten harika bisikletler olsa da fiyat performans oranını tam olarak tutturamadım. Scott zaten bildiğim ve güvendiğiim bir marka olduğundan Sub ve Sportster serisinin sabit maşa v fren modeller de aklımdaydı. Bir de bunların yanında daha ekonomik bir alternatif olarak Sedona 321 vardı kafamda.

Sonuçta Kayseri'de 2012 model Scott Sub 40'ı epey uygun bir fiyata bulunca kaçırmadım. Scott zaten bildiğim ve memnun olduğum bir marka, ayrıca eski bisikletimdeki ayakcak, çamurluk, bagaj vs. gibi parçalar başka bir markaya geçsem belki uyum sorunu çıkaracaktı, Scott seçmemin bir nedeni de budur.




Sabit maşalı, v frenli, arka 8'li sistem, arka aktarıcısı Acera. Çekiş sistemini belki ileride değiştiririm diye düşünüyorum ama bu haliyle de tatminkar. Aynakol 48, 38, 28, ruble 11-32. Son hız açısından eskisinden farkı yok, ama 28x32 en düşük vites oranıyla (eskisinde 26x32 idi) rampalar biraz daha zorlayacak.








Kadro görüntüsü, maşanın açısı gayet agresif bir görüntü sunuyor. SUB'ın açılımı da Speed Utility Bicycle, hız amaçlı bisiklet yani. Lastikleri Schwalbe Citizen (700x35c) dişsiz bir sırt desenine sahip asfalt lastiği.








4 yorum:

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun. Kaç kg

emre dedi ki...

Teşekkürler. Tartmadım.

Ali Rıza Kurt dedi ki...

Abi neden sıkıcı çok merak ettik?

emre dedi ki...

Bilmem, blog adresini aldığımda aklıma bunu yazmak gelmişti, hayatın çoğunlukla sıkıcı olduğundan bahsediyorum.